Recenzie produs: Henna de la Lush

19:38

Colorarea naturala a parului cu henna
Colorarea naturala a parului cu henna de la Lush (sursa imagine)
Pentru ca vine iarna, pentru ca totul in jur e tern si mohorat, am hotarat sa imi colorez putin viata. Mi-am comandat henna rosie de la Lush. Nu am incercat niciodata rosul intens, asa ca, pentru siguranta, am comandat si varianta marron.

Acesta e unul dintre lucrurile care imi plac la henna: daca nu imi convine culoarea, pot imediat sa aplic un alt amestec, fara sa imi fie teama ca imi distrug parul. Motivata de aceste achizitii, am decis sa iti impartasesc cateva dintre experientele mele cu acest tip de henna.

Prezentare generala Lush Henna


Exista patru nuante gata amestecate: Rouge, Noir, Marron, Brun. Nuantele sunt obtinute din amestecarea pudrei de henna cu pudra de indigo in proportii diferite. La fiecare amestec sunt adaugate si alte ingrediente pentru a intensifica culoarea (suc de lamaie, pudra de rozmarin, ulei din muguri de cuisoare, pudra de alge marine,cafea macinata, pudra de urzica, etc.).

Partea frumoasa e ca, la randul tau, poti amesteca cele patru variante in multe proportii si combinatii pentru a obtine nuante de par unice. Henna folosita de Lush este de cea mai buna calitate si provine din Iran (Persian Henna).
Colorarea parului cu henna de la Lush
(sursa imagine)

Nu se prezinta sub forma de pudra, ci sub forma de blocuri solide pentru ca este amestecata cu unt de cacao organic, ceea ce adauga un beneficiu in plus in afara de culoare. Untul de cacao este bogat in antioxidanti si vitamina E, hidrateaza intens si protejeaza parul.

Intr-o tableta sunt sase patrate, care mie imi ajung pentru trei colorari. Nu exista un ghid pe site-ul Lush care sa ne indrume in aceasta privinta, asa ca, ramane ca fiecare dintre noi sa aproximam si sa experimentam pana cand reusim sa gasim proportia ideala.

Mie imi convine raportul cantitate/pret. O tableta are o greutate de aproximativ 325g si costa 52 de lei, ceea ce inseamna 17.33 lei pentru o colorare in cazul meu. Daca vreau doar sa retusez radacinile, folosesc o tableta, deci aproximativ 9 lei.

Prepararea pastei de henna pentru colorare

Daca citesti instructiunile de pe site-ul Lush, totul pare floare la ureche: "se amesteca numai cu apa fierbinte pentru a obtine o pasta ce trebuie aplicata pe par si tinuta acolo intre 2 – 8 ore". In realitate lucrurile sunt putin mai complicate. Blocul de henna este destul de solid, iar untul de cacao nu se topeste in totalitate doar daca e amestecat cu apa fierbinte.

Am incercat varianta lor insa am fost dezamagita. Nu s-a topit integral si am fost nevoita sa pun bolul la baie de aburi si sa amestec continuu pana cand s-au topit toate cocoloasele de unt de cacao.

Concluzia mea e ca blocul de henna trebuie maruntit inainte de a-l amesteca cu apa fierbinte. Pentru asta am incercat o varianta alternativa: am folosit o razatoare si pe sotul din dotare. Asa am obtinut cel mai bun rezultat. Din pacate, desi razatoarea imi este tot timpul la dispozitie, dar sotul nu, am fost nevoita sa iau in considerare si alte optiuni.

Urmatorul pas a fost sa tai bucati mai mari din blocul de henna si apoi sa le maruntesc folosind un robot de bucatarie. A parut o idee foarte buna, insa dupa cateva experimente de acest gen, robotul a inceput sa cedeze.

Asa ca acum, daca nu pot apela la bunavointa sotului, tai cat mai marunt bucatile de henna, torn apa fierbinte peste, las sa se topeasca untul de cacao si apoi amestec energic pana cand obtin o pasta de consistenta unui iaurt.

Daca mai gasesc cocoloase, pun bolul la baie de aburi pentru cateva minute. Trebuie sa fii atenta sa nu faci amestecul prea moale, pentru ca iti va curge de pe par. Pe langa faptul ca e o senzatie neplacuta, pateaza tot ce atinge. Incearca sa fii aproape de consistenta unei budinci.

Aplicarea pastei de henna pe par:

Caldura stimuleaza eliberarea pigmentului din henna. E bine sa aplicam amestecul cat timp acesta este cald, insa caldura trebuie sa fie suportabila. Verifica intotdeauna temperatura ca sa eviti arsurile.

Pentru operatiunea efectiva inarmeaza-te cu manusi de plastic, un prosop vechi cu care sa iti acoperi umerii, un tricou vechi pe care sa il porti in timpul aplicarii (n-ai vrea ca bluza preferata sa fie manjita de pete de henna), si optional, o pensula pentru aplicat vopseaua de par.

Eu incep intotdeauna colorarea foarte meticulos, imi fac carari si folosesc pensula. Dupa 5 minute iau pur si simplu pasta de henna din bol cu mana si o aplic pe par. La sfarsit masez foarte bine parul ca sa ma asigur ca am acoperit toate zonele. Imi rasucesc parul si il strang in varful capului.

Dupa ce curat toate petele accidentale de pe fata, gat si urechi (da, nu rade, uneori reusesc sa imi bag pasta de henna in urechi), imi acopar capul cu o casca de dus sau folie de plastic si deasupra imi pun o caciula. Mda, stiu ca nu e o priveliste foarte placuta, insa caciula pastreaza caldura la nivelul scalpului, iar aceasta ajuta la eliberarea pigmentului.

Pentru ca poate fi o afacere cu adevarat murdara, asigura-te ca ai curatat toate urmele din baie inainte de a te pune pe asteptat. In timp, vei capata dexteritate iar petele din baie vor fi din ce in ce mai putine. Lush recomanda sa facem un test de colorare pe o suvita, insa recunosc ca n-am facut asta.

Perioada de asteptare pentru o colorare eficienta cu henna

Niciodata nu am avut rabdare sa stau cu henna pe par in timpul zilei si niciodata n-am tinut-o in par mai putin de 12 ore. Obisnuiesc sa o aplic seara si sa o clatesc a doua zi.

Daca ai parul mai lung si/sau mai des, o sa observi ca e dificil sa stai multe ore in pozitie verticala cu henna in par din cauza greutatii pastei. Daca alegi varianta mea, nu uita sa pui un prosop vechi pe perna ca sa eviti patarea lenjeriei de pat.

Clatirea pastei de henna

Te avertizez ca nu e deloc usor sa indepartezi henna de la Lush din par. Untul de cacao care este atat de hranitor devine in acesta etapa cel mai mare dusman al tau.

Clateste! Clateste! Clateste!

Clateste cu apa din abudenta. Daca amestecul contine cafea macinata, distractia e dubla. Eu folosesc balsam fara silicon pentru a indeparta orice tip de henna din par. Mi se pare ca reziduurile aluneca mai bine cu balsam decat cu sampon. Dureaza cateva zile pana cand culoarea se fixeaza si se obtine rezultatul final.

Concluzii – Henna Lush

Henna de la Lush ofera un dublu beneficiu: o culoare naturala, bogata, cu reflexe subtile si un tratament intensiv care hraneste parul si il face moale si stralucitor. Imi place pentru ca ma pot juca cu nuantele, pentru ca acopera firele albe si pentru ca parul meu se simte mai rasfatat ca niciodata.

E un proces indelungat si poate parea complicat, insa, din punctul meu de vedere, merita efortul. Henna de la Lush poate fi o alternativa pentru o colorare fara chimicale, mai ales pentru cele care sunt la inceput de drum si se tem sa incerce propriile amestecuri de henna si indigo. E varianta instant la colorarea cu henna.

Editare ulterioara 2017:

Din pacate site-ul Lush din Romania s-a inchis de cativa ani. Eu folosesc in continuare henna insa am o alta sursa si o alta tehnica de aplicare. Despre noile mele aventuri in lumea colorarii parului cu henna voi scrie un articol separat.

Citeste mai mult:


You Might Also Like

7 comments

  1. cam dupa cat timp se duce culoarea? sau nu se duce?

    RăspundețiȘtergere
  2. Henna este o solutie de colorare permanenta deoarece adera la cheratina din care este compus firul de par. Nuanta se estompeaza in timp, dar nu se duce de tot.

    RăspundețiȘtergere
  3. Urmaresc de foarte putin timp blogul tau, dar dupa numai cateva articole m-am abonat si l-am adaugat in bookmarks:) Imi place si stilul de a scrie pe langa informatia propriu-zisa,bravo si pentru subiectele abordate! Eu folosesc de mult timp Henna de la Lush si sunt foarte atasata de ea, parul meu arata si se simte bine, o recomand si eu cu multa caldura. Nu l-as mai colora cu o vopsea traditionala din comnert pt. nimic in lume. Iar mirosul de cuisoare... mmm,e atat de ademenitor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumesc foarte mult pentru aprecieri. Scriu despre lucruri pe care le-am testat sau pe care le folosesc. Cand scrii despre ceva ce stii, lucrurile sunt mai simple. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu sunt 'fana' hena, dar a celei indiene, numite Royal hena . Sunt 4 ani de cand ma vopsesc numai cu un astfel de produs si parul meu este ok, nu-mi cade absolut deloc ( dar poate ca si pentru faptul ca-n fiecare saptamana ii aplic o masca hranitoare cu ulei de masline si galbenus de ou). In amestecul de vopsit eu mai adaug si sucul de la o jumatate de lamaie , pe post de neutralizant si nu masez pielea capului, acest lucru fiind mentionat in mod expres in prospect .
    P.S. Multumesc pentru reteta cu turmeric pentru ten , voi testa-o si eu cat de curand !
    Elena Avasilencei, o romanca rezidenta in Tunisia

    RăspundețiȘtergere
  6. de unde ai cumparat Henna de la Lush ?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...