duminică, 7 aprilie 2013

Factori interni care iti influenteaza frumusetea - Alimentatia

Alimentatia Exista pe piata zeci de diete, sute de produse care iti promit scaderea rapida in greutate, proceduri cosmetice sau chirurgicale, mai mult sau mai putin invazive. Industria dezvoltata in jurul dorintei noastre de a fi suple se dezvolta accelerat, iar sumele cheltuite de noi pentru a obtine silueta mult visata cresc an de an. Mereu apare o noua promisiune la orizont si noi ne repezim sa o punem in practica. Cu toate eforturile, sunt putine cazurile in care se obtin rezultatele dorite.

Nu sunt adepta dietelor, pentru ca nu am fost niciodata suficient de disciplinata pentru a le urma pas cu pas si pentru ca nu cred ca exista o singura reteta care sa functioneze pentru toata lumea. Suntem atat de diferiti ca indivizi, iar rezultatele unei astfel de incercari depind de atat de multi factori (metabolism, varsta, activitate, stil de viata, etc.), incat sunt de parere ca fiecare dintre noi trebuie sa isi croiasca propriul plan pentru a pierde kilogramele in plus.

Alimentatia e o componenta esentiala pentru a avea un corp frumos si sanatos. Pentru a functiona optim trebuie sa ii oferim cel mai bun combustibil, fara excese si alegand cu mare grija ceea ce mancam.

Chiar daca nu cred ca exista o dieta universala, sunt convinsa ca cele doua principii pe care le voi expune in acest articol pot fi aplicate de absolut oricine, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Cantitatea alimentelor consumate

Mancam enorm de mult pentru ca avem totul la indemana. Daca ar trebui sa ne hranim cu ceea ce putem produce fiecare, sunt convinsa ca toti am fi extrem de supli. Societatea de azi ne pune totul la dispozitie iar noi suntem programati pentru consum.

O dieta normala nu ar trebui sa depaseasca, in medie, 2000 de calorii pe zi. Acum ridici din spranceana si iti spui in sinea ta: “Stiu asta!” Dar stii cat inseamna 2000 de calorii? Am gasit un filmulet care te va edifica:

Acum ai o idee despre cat inseamna 2000 de calorii si intelegi cat e de usor sa mananci mult mai mult decat atat. Tot surplusul se transforma in depozite de grasime si ne indeparteaza de silueta pe care o visam.

Solutia e simpla: redu cantitatea de mancare. Portiile pe care le consumam sunt imense si, de cele mai multe ori, la o singura masa inghitim mai mult de 2000 de calorii. Nu iti spun sa devii o maniaca a calcului de calorii, ci doar sa iti folosesti intuitia si sa iti asculti corpul, pentru a manca o cantitate suficienta, fara sa exagerezi.

In cazul in care esti curioasa sa afli cate calorii contin alimentele pe care le consumi, ai mai jos un site foarte util unde gasesti toate categoriile de alimente si informatiile nutritionale pentru fiecare:

Calorii

Tot aici iti poti calcula necesarul caloric zilnic in functie de varsta, inaltime, greutate, sex si activitatea fizica.

Cateva sfaturi pentru a reduce numarul de calorii:

  • Renunta la sucuri (contin foarte mult zahar) si bea doar apa.
  • Scade treptat cantitatea de zahar pe care o consumi la cafea sau ceai.
  • Renunta la a consuma chipsuri, snacksuri, pufuleti, biscuiti cu crema si altele asemeni lor.
  • Consuma fructe sau salate inainte de masa principala.
  • Inlocuieste cerealele care contin mult zahar cu variante mai simple cu mult mai putine calorii.
  • Nu exagera cu nimic; e in regula sa gusti din aproape orice, fara sa te indopi.

 

Calitatea alimentelor consumate

Multe dintre alimentele pe care le consumam, mai ales cele de tip fast food sau cele foarte procesate, sunt doar calorii goale, fara valoare nutritionala. Asta inseamna ca, din ceea ce mancam corpul nu poate folosi mai nimic pentru a functiona optim. O dieta echilibrata inseamna un aport optim de minerale, vitamine, proteine, carbohidrati, fibre si grasimi. Incearca sa consumi alimente proaspete si de calitate, evitand excesele de orice fel. Cateva indicii:

  • Descopera alimente noi si experimenteaza. Au aparut si la noi quinoa, chia si alte seminte care au o mare valoare nutritionala.
  • Cauta retete noi si joaca-te in bucatarie.
  • Invata sa folosesti mirodenii si legume in loc de baze pentru mancaruri sau cuburi de arome in a caror compozitie legumele sunt 6%.
  • Citeste etichetele! Poti fi oripilata de ceea ce se gaseste in unele dintre alimentele pe care le consumi.
  • Bucura-te de legumele si fructele de sezon si include-le din ce in ce mai mult in alimentatia ta.
  • Redu consumul de sare.
  • Foloseste uleiuri presate la rece pentru salate.
  • Renunta la a consuma multe alimente prajite si utilizeaza mai des gratarul sau cuptorul.
  • Alege verdeturi proaspete pentru a improspata orice fel de mancare si pentru a ajuta digestia.

Schimba modul in care privesti alimentatia si fa din hranirea sanatoasa un mod de viata, in loc sa te agati de diete care dureaza una, doua, trei saptamani sau luni. Daca reusesti sa iti schimbi perceptia, avantajul pe care il obtii va fi de lunga durata, iar rezultatele se vor vedea. Nu brusc, ci treptat, asa cum e si normal.

In concluzie, foloseste bunul simt si intuitia pentru a gasi dieta optima pentru tine. Doar de tine depinde sa fii frumoasa, supla si sanatoasa! Fa-ti propriile reguli si bucura-te pe deplin de viata!

mere

6 comments:

Ioana Teodora Cristea spunea...

Ai dreptate, trebuie sa invatam sa ne ascultam mesajele si semnalele de alarma pe care ni le transmit corpul si mintea. Si sa pretuim lucrurile naturale. Multumim pentru postare! Sa postezi mai des! :)

Frumusete Naturala spunea...

Cu mare placere! O sa incerc sa postez mai des, desi o fac doar cand mi se aprinde un beculet sau sunt absolut convinsa de ceea ce scriu.

so delicate spunea...

sfaturi utile ce trebuiesc luate in considerare,ms

AboutBeauty spunea...

Foarte utile aceste sfaturi.. recent am facut o dereglare hormonala de la care m-am ingrasat 10 kg si am tinut diete, m-am si infometat incercand sa dau jos. Fara rezultate insa. De ceva timp am inceput sa imi numar caloriile si sa incep sa mananc mult mai sanatos ca inainte (fara paine,dulciuri , prajeli, carne grasa) si deocamdata sunt doar 2,3 kg pe care le-am pierdut, insa ma simt mult mai bine si mai plina de energie. Apreciez munca ta :* Multumim pentru aceasta postare

Frumusete Naturala spunea...

Iti multumesc pentru apreciere si ma bucur ca ai gasit metoda potrivita pentru tine.

Price Lavi spunea...

Da..ai dreptate..modul de viata sanatos da rezultate..de o luna mananc verdeturi, carne ,fructe, fara prajeli, dulciuri si paine...cinci mese si..continui sa ard grasimile..acumulate in sapte ani de neglijenta.

Trimiteți un comentariu