duminică, 27 noiembrie 2011

Recenzie produs: Rainforest Moisture Shampoo

Intr-una dintre lungile mele peregrinari pe net in cautare de produse cosmetice naturale, am descoperit gama pentru ingrijirea parului Rainforest de la The Body Shop. Am avut de ales intre 5 variante de produse:

Moisture - pentru par uscat si degradat (sampon, balsam, unt pentru par)
Shine - pentru par normal cu tendinte de uscare (sampon, balsam)
Radiance - pentru par vopsit (sampon, balsam, detangling spray, unt de par)
Balance - pentru par gras (sampon, balsam)
Volume - pentru par lipsit de volum (sampon, balsam)

Pentru toate sampoanele si balsamurile exista doua optiuni de ambalare: 250 ml (35 lei) si 400 ml (43 lei). Am ales produsele Moisture si Radiance Detangling Spray. Voi scrie despre ele pentru ca le folosesc de ceva vreme.


Rainforest Moisture Shampoo - 400 ml
 
"Sampon hranitor pentru parul uscat. Formula fara siliconi, parabeni si coloranti ce protezeaza scalpul si mediul inconjurator." (este citatul exact de pe site-ul The Body Shop, cu tot cu "protezeaza")
"Contine ulei de pracaxi, ulei de manketti si miere organica obtinuta prin programul nostru Community Fair Trade din Etiopia."

Nu auzisem niciodata de uleiul de pracaxi si de uleiul de manketti asa ca am facut sapaturi:
  • Uleiul de pracaxi: Se obtine prin presare la rece din semintele si pulpa fructelor arborelui Pentaclethra Macroloba, un arbore specific zonelor tropicale ale Americii de Sud. Contine un nivel ridicat de fenoli si vitamine A si E. Are un puternic efect antioxidant si ajuta la regenerarea celulara. Datorita proprietatilor sale antibacteriene, antifungice si antiseptice ajuta la ameliorarea iritatiilor, petelor si leziunilor pielii. Are o concentratie mare de acid behenic care ajuta la pastrarea echilibrului hidratarii la nivelul pielii si a parului. Deasemenea, reduce decolorarea si depigmentarea pielii. Cand este aplicat pe par, il hidrateaza, il face moale, matasos, stralucitor si usor de pieptanat.
  • Uleiul de manketti: Se obtine din nucile arborelui cu acelasi nume, un arbore specific Africii de Sud. Se mai numeste si ulei de Mongongo. Este un emolient puternic si protejeaza pielea de efectele nocive ale vantului puternic si ale soarelui. Actioneaza ca un filtru UV cand este aplicat pe par si piele.
Ingrediente: Pe site-ul romanesc nu sunt listate ingredientele, asa ca, am cautat pe www.thebodyshop-usa.com.
 
Water (Solvent/Diluent), Sucrose (Depilatory Agent), Disodium Cocoyl Glutamate (Surfactant), Lauryl Betaine (Surfactant), Laureth-5 Carboxylic Acid (Surfactant - Cleansing Agent), Honey (Natural Additive), PEG-55 Propylene Glycol Oleate (Surfactant), Propylene Glycol (Humectant), Sodium Chloride (Viscosity Modifier), Glycerin (Humectant), Fragrance (Fragrance), Polyglyceryl-4 Caprate (Skin-Conditioning Agent), Sodium Benzoate (Preservative), Sucrose Laurate (Skin-Conditioning Agent), Isopropyl Alcohol (Solvent), Polyquaternium-6 (Conditioner), Salicylic Acid (Preservative/Hair Conditioner), Citric Acid (pH Adjuster), Schinziophyton Rautanenii (Mongongo) Kernel Oil (Skin-Conditioning Agent), Pentaclethra Macroloba Seed Oil (Skin-Conditioning Agent), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Tocopherol (Antioxidant).

Pentru ca am o slabiciune pentru cantitati mari, m-am bucurat ca l-am putut achizitiona la 400 ml. Imi place faptul ca este prietenos cu mediul inconjurator, ca nu contine parabeni, siliconi, conservanti si coloranti artificiali. Parfumul discret dar placut, o combinatie de miere, fructe si flori, m-a cucerit din momentul in care am deschis capacul. Are o consistenta medie, o culoare aurie si este transparent.
 
Pentru un sampon care nu contine surfactanti agresivi, face suficient de multa spuma. Curata delicat si se clateste foarte usor. Nu usuca parul asa cum o fac majoritatea sampoanelor, dar nici nu am simtit o extraordinara infuzie de hidratare. Parul meu poate fi catalogat ca fiind normal, destul de sanatos, usor uscat datorita faptului ca e ondulat. Nu e foarte des, are o lungime medie, iar firul e destul de fin. Rainforest Moisture Shampoo mi se pare mai degraba un sampon neutru si nu cred ca face fata unui scalp uleios sau unui par aspru, foarte cret, foarte uscat sau degradat. Daca ai parul normal, lins si relativ sanatos, acest sampon poate fi o optiune pentru ca nu incarca parul.
 
In concluzie, Rainforest Moisture Shampoo isi face bine treaba, insa nu exceleaza. Nu este un produs de care sa te indragostesti si pe care sa il folosesti mult timp. Va ramane pe lista mea de cumparaturi pentru ca nu m-a dezamagit, pentru ca pretul e convenabil, pentru ca il pot cumpara la 400 ml si pentru ca optiunile pe piata romaneasca sunt destul de limitate.

0 comments:

Trimiteți un comentariu